Sunday 10 August 2014

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum...
Sudah lama rasanya aku tinggalkan blog ni. Lama tak post sesuatu yang baru. Sempena syawal yang mulia ni aku pun nak memohon maaf kepada semua rakan-rakan dan semua yang mengenali aku. Entah kenapa kali ini aku benar-benar sedih tatkala Ramadhan bakal ditinggalkan. Sayu kerana ramadhan ini aku benar-benar terasa nikmat Allah. Hati aku tersentuh dengan segala yang berlaku. Peristiwa MH17 yang turut melibatkan salah seorang keluarga kenalan sahabat baikku benar-benar buat aku terasa betapa jika tiba ajal kita tidak akan sedetik pun tercepat mahupun terlewat. Aku terfikir, andai tiba ajalku di mana aku ketika itu. Tatkala melihat anak-anak Palestin di Gaza yang terbunuh hampir setiap hari membuatkan hati aku terdetik untuk ke sana. Kalau aku seorang mutan seperti cerita X-Men sudah lama aku bunuh semua tentera Israel yang kejam.
Ramadhan...andai bisa, aku ingin Ramadhan sepanjang tahun. Bukan kerana aku tidak mengalukan syawal. Cuma aku rasa Ramadhan terlalu banyak keberkatan dan nikmatnya. Ramadhan menjadikan aku insan yang lebih baik. Cabaran di bulan-bulan yang lain adakalanya menjadikan hati aku rapuh. Tidak sekuat di bulan Ramadhan. Sungguh ya Allah. Aku ingin jadi insan yang lebih baik. Yang mendapat tempat di hatiMu ya Allah. Biar tiada sesiapa untukku di dunia ini. Asalkan Kau sentiasa ada untukku ya Allah.
Aku mahu tinggalkan segala yang menjadi kemungkaranMu. Biarlah aku tinggalkan segalanya di masa lalu. Aku mahu sucikan diriku dari dosa. Moga kau ampunkan dosaku ya Allah. Banyak sungguh dosaku.
Ku tinggalkan zaman silamku. Aku ingin menjadi orang yang baru. Orang yang lebih mengaut harta untuk bekalan ke akhirat berbanding duniawi...







Izinkan aku membahagiakan kedua-dua ibu bapaku. Aku ingin bahagiakan mereka ya Allah. Semoga umurku panjang. Sekurang-kurangnya sehingga aku sempat membalas jasa mereka.
Sekian coretanku untuk hari ini.



No comments:

Post a Comment