Wednesday 14 August 2019

Assalamualaikum...

Hai semua...sekian lama tak update blog ni. Maklumlah busy dengan kerja dan macam-macam benda dalam hidup. so, harini sementara tunggu jammed dekat Jalan Kuching tu clear, kebetulan pulak ada barista kat starbucks Pavilion ni bawak laptop. Pinjamlah kejap nak update blog ni. Okey, so hari ni, saya nak kongsi sikit tentang perangai atau orang putih cakap "attitude" manusia. 

Dalam hidup ni bermacam-macam perangai orang yang kita boleh lihat. Ada yang baik, ada yang buruk, ada yang hipokrit, ada yang mental dan macam-macamlah. Bagi aku, perangai manusia ni memang susah kita nak jangka. Satu lagi kalau dah namanya 'Attitude" hmmm....memang susah kita nak ubah. 

Aku ada satu story nak cerita. Benda ni terjadi kat 'workplace' aku. Orang Melayu cakap, tempat kerja...hihihi. Kisah ni benar-benar terjadi kepada aku. Alkisahnya, aku dah lama kerja kat sini. Yes, aku memang dah keluar masuk tempat kerja tu banyak kalilah. Itupun biasanya aku rejoined balik sebab orang panggil balik mintak tolong. Kadang-kadang tu kawan2 or exboss yang mintak tolong untuk cover sementara store tu cukup staff dan stabil. Okey bukan aku nak cakap kat sini yang aku ni hebat ke apa. Tapi aku ni jenis kalau kerja memang akan bersungguh-sungguh. Lagi satu aku ni memang jenis worker holic sikit orangnya. Sikit je tak banyak pun. Hahaha...

For you guys information, company yang aku kerja ni adalah salah sebuah company F&B terkemuka bukan sahaja di Malaysia ni. Malah seluruh dunia. Memang best. Sebab itu aku sanggup kerja keluar masuk sampai 4 kali. Hahaha...Tentu korang pelikkan? Okey untuk makluman semua, selain kerja dekat company tu aku ada part time lain. Plus aku adalah business sikit-sikit. 

Okey, berbalik kepada tittle "attitude" tadi. Masa aku mula2 masuk company ni. Lepas dah kerja beberapa bulan, aku rasa seronok sangat. Orang-orang sekeliling buat aku happy. Plus kalau nak dibandingkan dengan kerja di office memang jauh berbeza. Sebab masa kat office, bila aku bercuti, kerja aku x pernah settle. Bertambah adalah lepas masuk kerja semula. Tapi dalam F&B line ni bila kita bercuti ke, sakit ke, akan ada orang lain yang akan tolong cover kerja kita. 

No comments:

Post a Comment